Oferta pracy starszy archiwista Do spraw: opracowania i zabezpieczania materiałów archiwalnych w Oddziale II Ewidencji, opracowania i zabezpieczenia materiałów archiwalnych

Czym będziesz się zajmować
 
Osoba na tym stanowisku:
  • Ewidencjonuje, porządkuje i opracowuje materiały archiwalne zgodnie z zasadami archiwalnymi oraz obowiązującymi przepisami metodycznymi w celu przygotowania ich do udostępniania i popularyzacji.
  • Sporządza archiwalne pomoce ewidencyjno-informacyjne oraz pomoce archiwalne wyższego rzędu.
  • Digitalizuje materiały archiwalne w celu ich zabezpieczania i udostępniania oraz kontroluje jakość wykonania skanów.
  • Przekazuje skany wykonane przez Archiwum Państwowe w Koszalinie do serwisu www.szukajwarchiwach.gov.pl
  • Rozpoznaje przynależność zespołową akt, nadaje układ wewnętrzny jednostkom archiwalnym dokumentacji tradycyjnej.
  • Dokonuje oceny wartości dokumentacji w kontekście brakowania wewnętrznego jednostek, opisuje teczki aktowe.
  • Segreguje akta w zespole, nadaje im układ, sporządza wstępy do inwentarzy i przedstawia je do zatwierdzania.
  • Opisuje jednostki archiwalne w systemie ZoSIA oraz wprowadza do systemu spisy zdawczo-odbiorcze materiałów archiwalnych przyjmowanych do zasobu.
  • Bierze udział w projektach popularyzatorskich, edukacyjnych i wydawniczych.
  • Bierze udział w skontrum zasobu archiwalnego w celu kontroli jego ewidencji.
  • Realizuje zamówienia materiałów archiwalnych dla użytkowników Czytelni Akt (w zastępstwie).
  • Zajmuje się opakowywaniem, paginowaniem i znakowaniem materiałów archiwalnych.

 
Kogo poszukujemy
 
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe o profilu historycznym
  • Staż pracy co najmniej 5 lat pracy w instytucjach ochrony dziedzictwa narodowego, wymagane doświadczenie w pracy z materiałami archiwalnymi i archiwaliami
  • Znajomość historii regionalnej
  • Podstawowa wiedza z zakresu przepisów prawa archiwalnego
  • Komunikatywność
  • Łatwość wypowiedzi i pisania tekstów
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Znajomość języka angielskiego i/ lub niemieckiego w stopniu komunikatywnym
  • Umiejętność obsługi programów i baz archiwalnych
Co oferujemy
 
  • Ruchomy czas pracy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka)
  • Dodatek stażowy za wieloletnią pracę (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego
  • Nagrody jubileuszowe zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych i soczewek kontaktowych do pracy przy monitorze ekranowym
  • Możliwość korzystania z Kasy Zapomogowo- Pożyczkowej
Dostępność
 
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Warunki pracy
 
  • praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowa
  • praca przed monitorem komputera, powyżej 4 godzin dziennie
  • praca z materiałami archiwalnymi, możliwość narażenia na czynniki biologiczne: grzyby i roztocza kurzu domowego

Stanowisko pracy zlokalizowane na drugim piętrze urzędu (budynek 2 piętrowy),  konieczność poruszania się między kondygnacjami po schodach – w budynku brak windy osobowej.  Obiekt wyposażony w platformę pionową przy wejściu głównym oraz w dźwig towarowy do przewozu akt znajdujący się wewnątrz.

Pomieszczenie sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.

 

Dodatkowe informacje
 
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń (do wglądu).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:

– weryfikacja formalna ofert,

– wybór ofert spełniających warunki niezbędne i dodatkowe określone w

  ogłoszeniu

– sprawdzian wiedzy/umiejętności (opcjonalnie)

– rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami

 

Pracę możesz rozpocząć od: 2025-02-01

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Aplikuj

do 3 stycznia 2025

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „ogłoszenie nr 146229”

na adres:

Archiwum Państwowe w Koszalinie
ul. M. Skłodowskiej-Curie 2
75-950 Koszalin

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:

094 317 03 60
  • Dokumenty należy złożyć do: 03.01.2025
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze